W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi opiniowania aneksu organizacji, wyjaśniam:
- Dopiero po zatwierdzeniu arkuszy organizacji przez Organy Prowadzące publiczne przedszkola
i szkoły lub placówki, w sytuacji konieczności naniesienia zmian w organizacji pracy dyrektorzy sporządzają dokument o nazwie Aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2018/2019 – art. 110 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. 2018 poz. 996 ze zm.). - Arkusze organizacji poprawione i ponownie przesłane do kuratorium (po otrzymaniu opinii od organu nadzoru pedagogicznego), będą odsyłane, jako niezgodne z przepisami prawa oświatowego.
- Aktualnie zgodny z przepisami prawa oświatowego jest tylko dokument o nazwie aneks do arkusza organizacji, który winien zawierać różnicę pomiędzy tym, co było w arkuszu organizacji a obecnym stanem organizacji pracy szkoły.
- Załączniki do aneksu organizacji mają wynikać stricte z wprowadzonych zmian w aneksie.
Podkarpacki Kurator Oświaty
Małgorzata Rauch