Rzeszów, 2019-06-24
WiJ.5752.3.2018
Dyrektorzy szkół i nauczyciele, w których uczą się dzieci cudzoziemskie i powracające z zagranicy,
Na stronach internetowych organizacji pozarządowych są dostępne pomoce do nauczania dzieci z doświadczeniem migracyjnym: na stronie Stowarzyszenia Wspólnota Polska są do wykorzystania przygotowane na zlecenie Senatu RP nowe podręczniki do nauczania j. polskiego jako obcego na poziomie A1 i B2, z których można korzystać w pracy z uczniem cudzoziemskim zarówno w oddziale przygotowawczym, jak i na dodatkowych zajęciach z języka polskiego,
http://www.wspolnotapolska.org.pl/bezgranic/index.php
na stronie Fundacji im. Mikołaja Reja są do pobrania materiały „Metodyka nauczania języka edukacji szkolnej – matematyka”. Celem tej publikacji jest wsparcie nauczycieli matematyki (ale także nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego) w procesie uczenia uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji języka edukacji szkolnej na zajęciach matematyki. Publikacja została opracowana w ramach ubiegłorocznego konkursu MEN na realizację zadań publicznych „Wspieranie inicjatyw edukacyjnych w szkolnym środowisku wielokulturowym”.
http://fundacjareja.eu/do-pobrania/