Ponieważ zauważyliśmy, że wiele osób (zarówno nauczycieli jak dyrektorów) ma problem z przyporządkowaniem odpowiedniego wniosku i zaświadczenia do sytuacji nauczyciela na naszej stronie zostały „uporządkowane” wspomniane wyżej dokumenty i nadano im nowe nazwy, które potocznie funkcjonują w obiegu („stary” i „nowy” awans).
W dalszym ciągu stwierdzamy, że w dokumentacji składanej przez nauczycieli najczęściej pojawiającym się brakiem formalnym, jest „brak dokumentu potwierdzającego uzyskanie przygotowania pedagogicznego”. W związku z czym przypominamy: https://www.ko.rzeszow.pl/dla-dyrektora-i-nauczyciela/dla-dyrektora-i-nauczyciela-komunikaty/refleksje-po-letnim-awansie-zawodowym/
Jednocześnie prosimy o sprawdzenie – przed złożeniem wniosku – czy posiadane przez Państwa dokumenty potwierdzają jednoznacznie posiadanie tego przygotowania. W przypadku braku stosownych zapisów w suplementach lub nieposiadania suplementu należy zwrócić się do uczelni o wydanie stosownego zaświadczenia, które potwierdzi posiadane tego przygotowania.
Kilkakrotnie zauważyliśmy, że w treści wniosków i zaświadczeń znajdują się numery PESEL. Są one zbędne przy ubieganiu się o awans zawodowy i odradzamy podawanie ich (szczególnie przez Dyrektorów w zaświadczeniach). Korzystając ze wzorów dokumentów znajdujących się na stronach innych kuratoriów należy usunąć nr PESEL.
Kolejna kwestia, która budzi zastrzeżenia to nadużywanie pieczęci urzędowych (chodzi o małą lub dużą pieczęć okrągłą). Przy poświadczeniu kopii dokumentów za zgodność z oryginałem przez dyrektorów takich pieczęci się nie stosuje (robią to tylko notariusze).
Uprzedzając zbliżający się awans w „sesji zimowej” przypominamy, że nauczyciel ubiegając się o awans (dotyczy to wszystkich stopni) musi również wykazać, że w dniu złożenia wniosku jest zatrudniony w jednostce oświatowej. Wobec czego osoby, które staż ukończyły w roku szkolnym 2023/2024 lub wcześniej i składają wniosek po 1 września 2024 r. muszą do wniosku dołączyć zaświadczenie o zatrudnieniu w roku szkolnym 2024/2025.