Wojewódzki koordynator ds. innowacji w edukacji zaprasza na kolejną, piątą odsłonę programu „Technologia informacyjna bez granic” pt. „Technologie cyfrowe- przestrzenie możliwości w kształceniu”, przy okazji wojewódzkiej podkarpackiej odsłony Europejskiego Tygodnia Kodowania. Tematyka zaproponowanych wystąpień koncentruje się na zagadnieniach związanych z szeroko pojętym programowaniem, robotyką i efektywnym wykorzystaniem gier komputerowych
i video w kształceniu.
- Wprowadzenie
- Interaktywny system nauki programowania Scottie Go! Dojo (Marcin Paks (BeCREO TECHNOLOGIES SP. Z O.O.)
Seria gier do nauki programowania Scottie Go! to jedno z popularniejszych edukacyjnych rozwiązań, obecnych w przedszkolach i szkołach zarówno w Polsce jak
i na świecie. Najnowsze rozwiązanie w tym zakresie to połączenie sprawdzonej technologii skanowania bloczków z nową aplikacją Scottie Go! Dojo i Platformą Scottie Go! Nauczyciele mogą samodzielnie zaprojektować zadanie dla swoich uczniów
i wprowadzić, utrwalić lub sprawdzić ich wiedzę oraz umiejętności programistyczne, również w pracy zdalnej. Dzięki możliwości wydrukowania papierowych bloczków do nauki programowania w kształcie puzzli, uczniowie w pracy łączą świat realny
z cyfrowym, tworzą własne programy i projektują ich rozwiązania, współpracując
w grupie.
- Interdyscyplinarność Sportów Elektronicznych (Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Esports Association)
Pakiet programu „Interdyscyplinarność Sportów Elektronicznych” jest z powodzeniem wdrażany w ramach od 2017 roku w ponad 40 szkołach w Polsce. Idea programu opiera się na wykorzystywaniu naturalnych zainteresowań uczniów, aby skutecznie, w przyjaznej atmosferze, poszerzać ich wiedzę w wielu obszarach.
- Gry jako lektury – narzędzia do nauki przedmiotów humanistycznych. (Paweł Miechowski , FundacjaIndie Games Polska)
This War of Mine – polska gra o życiu cywili na wojnie, która odniosła spektakularny sukces na świecie – została okrzyknięta fenomenem kulturowym: grą, która o wojnie opowiada w sposób bardzo dojrzały, będąc nadal grą wideo. Ta gra ma szansę zostać pierwszą na świecie grą – lekturą. Spójrzmy na grę pod tym dokładnie kątem. Jak można w przedmiotach humanistycznych użyć gry, aby o rzeczach ważnych mówić do młodzieży jej językiem?
link do transmisji na żywo
Termin transmisji: poniedziałek 12.10.2020 r. od godz. 13.30 do 15.00