Rzeszów, 2022-04-04
WiJ.531.3.84.2022.GT
Szanowni Państwo
Dyrektorzy publicznych szkół podstawowych
Organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe
w województwie podkarpackim
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 5 lutego 2019 r. w sprawie realizacji modułu 3 programu „Posiłek w szkole i w domu” dotyczącego wspierania w latach 2019–2023 organów prowadzących publiczne szkoły podstawowe w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki przez organizację stołówek i miejsc spożywania posiłków (Dz. U. z 2019 r. poz. 267):
– termin przekazania danych do organów prowadzących przez dyrektorów publicznych szkół podstawowych (w tym szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej) upływa 15 kwietnia 2022 roku.
– termin składania wniosków przez organ prowadzący do Wojewody Podkarpackiego upływa 30 kwietnia 2022 r.
Ważne informacje!
Organ prowadzący weryfikuje dane przekazane przez szkołę pod względem ich prawidłowości i kompletności i nie obejmuje wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego w ramach Programu szkół, które przekazały dane nieprawidłowe, niekompletne lub przekazały je po terminie.
Jeżeli wniosek organu prowadzącego nie spełni wymagań określonych w § 8 ust 2 nie będzie podlegał ocenie merytorycznej.
Wydatki ponoszone w ramach realizacji zadania, objętego wsparciem finansowym stanowią wydatki bieżące organów prowadzących. Wkład finansowy powinien być wydatkowany w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego. Natomiast wkład własny rzeczowy dotyczy zakupu usług lub wyposażenia określonych w § 2 ust 7 ww. rozporządzenia zakupionych w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, ale nie później niż do dnia złożenia tego wniosku.
Podstawa prawna, dokumenty, wzory wniosków, wskaźniki oraz szczegółowe informację znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki:
załącznik 1 znajduje się w systemie RSIO w zakładce Programy Rządowe – zał.1 Wykaz Szkół… – proszę wypełnić, wygenerować PDF, wydrukować, opieczętować, podpisać i dołączyć do wniosku.
Wnioski do wojewody należy składać korespondencyjnie – przesyłając ofertę na adres:
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów,
z dopiskiem na kopercie: -„Posiłek w szkole i domu – moduł 3”.
Uwaga: decyduje data wpływu wniosku do Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. Wnioski złożone po upływie terminu pozostaną bez rozpatrzenia.
Małgorzata Rauch
Podkarpacki Kurator Oświaty
Kontakt:
Informacje merytoryczne:
Grażyna Tereszkiewicz
mail: gtereszkiewicz@ko.rzeszow.pl
tel.: 17 867 11 02
Informacje techniczne:
Piotr Prajzner
tel.: 17 867 11 46