Harmonogram Programu w roku 2024:
- Termin składania wniosków przez szkoły do 15 maja (data wpływu);
- Termin składania wniosków przez organy prowadzące szkoły do 30 maja (data wpływu);
- Kwalifikacja wniosków przez wojewodów do 30 czerwca;
- Termin przekazania środków finansowych organom prowadzącym szkoły do 31 sierpnia.
Nowe wnioski:
W 2024 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
- Wniosek A dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe);
- Wniosek B dyrektora – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
- Wniosek C dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia – specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących;
- Wniosek organu prowadzącego
UWAGA! Wymieniony we wnioskach sprzęt oraz wszystkie pozostałe pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3-7 Rozporządzenia, muszą spełniać wymagania niezbędne do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w celu stosowania TIK na zajęciach, o których mowa w art. 109 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz będą spełniać warunki określone w § 2 ust. 12 Rozporządzenia.
Do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć następujące załączniki:
- oryginały lub kopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem) wniosków dyrektorów szkół o udział w Programie;
- zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych wraz z wysokością wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego oraz deklarowanego wkładu własnego – załącznik nr 1 (zestawienie szkół wnioskujących) do wniosku;
- oświadczenie dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskujących o udział w Programie – załącznik nr 2 (oświadczenie dotyczące wkładu własnego) do wniosku;
- oświadczenie o zobowiązaniu się organu prowadzącego do zapewnienia przez szkoły wnioskujące o udział w Programie realizacji działań, o których mowa w § 6 – załącznik nr 3 (oświadczenie dot. § 6.) do wniosku.
W przypadku deklaracji wkładu rzeczowego proszę do wniosku dołączyć kserokopie faktur potwierdzające zakup sprzętu.
Wersję elektroniczną wniosku organu wraz z załącznikami nr 1, 2 i 3 – edytowalne pliki *.xlsx i *.docx (nie skany podpisanych dokumentów) proszę przesłać na adres: aktywnatablica@ko.rzeszow.pl w temacie wpisać: nazwę organu Aktywna tablica 2024.
Podpisany wniosek organu prowadzącego z załącznikami należy przesłać na adres:
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
ul. Grunwaldzka 15
35-959 Rzeszów
z dopiskiem: Aktywna tablica 2024
W razie pytań lub wątpliwości prosimy kontaktować się z Panią Iwoną Flisiak – Wizytatorem Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, tel. 17 867 11 24 email: iflisiak@ko.rzeszow.pl
Więcej informacji:
https://www.gov.pl/web/edukacja/aktywna-tablica-2024