Zasady i kryteria przyznawania patronatu Podkarpackiego Kuratora Oświaty oraz procedura przyznawania patronatu.
WiJ.031.199.2017 Rzeszów, 2017-12-11
REGULAMIN PRZYZNAWANIA HONOROWEGO PATRONATU
PODKARPACKIEGO KURATORA OŚWIATY
Część I. Zasady i kryteria przyznawania honorowego patronatu
Podkarpackiego Kuratora Oświaty
- Patronat Podkarpackiego Kuratora Oświaty jest wyróżnieniem honorowym i nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, rzeczowego lub organizacyjnego Kuratorium Oświaty.
- Patronat honorowy Kuratora może być przyznany przedsięwzięciu o wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym, które spełnia następujące kryteria:
a) jest wydarzeniem niekomercyjnym,
b) realizującym politykę oświatową państwa w danym roku szkolnym. - Udzielenie patronatu honorowego przez Kuratora polega na:
a) udostępnieniu logotypu Podkarpackiego Kuratora Oświaty do wykorzystania we wszystkich drukowanych i elektronicznych materiałach informacyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia – logo Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie do pobrania ze strony internetowej, http://www.ko.rzeszow.pl/ w zakładce „załatwianie spraw”.
b) możliwości udziału Kuratora lub jego przedstawiciela w przedsięwzięciu po uprzednim zaproszeniu przez organizatora.
Część II. Procedura przyznawania patronatu
- Wniosek o honorowy patronat Podkarpackiego Kuratora Oświaty powinien być złożony za pomocą wydrukowanego formularza dostępnego na stronie internetowej https://www.ko.rzeszow.pl/ w zakładce „załatwianie spraw”. Formularz należy przesłać na adres:
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie,
ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów,
nie później niż na 30 dni przed dniem rozpoczęcia przedsięwzięcia. - Z wnioskiem o przyznanie patronatu Podkarpackiego Kuratora Oświaty występuje organizator.
- Wnioski niekompletne lub złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
- Organizator otrzymuje pisemne powiadomienie o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu wniosku, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem przedsięwzięcia.
- Stanowisko w sprawie przyznania lub odmowy patronatu nie wymaga uzasadnienia.
- O wszelkich zmianach dokonanych po uzyskaniu patronatu należy powiadomić Kuratora.
- Logo Podkarpackiego Kuratora Oświaty nie może być używane po ustaniu realizacji danego przedsięwzięcia w związku, z którym został przyznany patronat.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kurator może postanowić o cofnięciu patronatu, o czym niezwłocznie poinformuje organizatora w formie pisemnej.
- Cofnięcie patronatu skutkuje obowiązkiem natychmiastowego zaprzestania używania wszelkich uprawnień związanych z jego udzieleniem.
- Objęcie przedsięwzięcia patronatem honorowym wiąże się z obowiązkiem przedłożenia przez organizatora sprawozdania z przebiegu przedsięwzięcia w formie pisemnej, do którego należy dołączyć 4 – 5 fotografii dokumentujących przebieg przedsięwzięcia oraz egzemplarze wszystkich opracowanych przez organizatora materiałów informacyjno-promocyjnych przedsięwzięcie, w tym materiałów informujących o przyznanym wyróżnieniu.
- Sprawozdanie wraz załączonymi materiałami powinno zostać przesłane w terminie 30 dni od zakończenia przedsięwzięcia na adres Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
- Zasady dotyczące udzielania patronatów stosuje się odpowiednio do spraw związanych z udziałem Kuratora w Komitetach Honorowych.
Podkarpacki Kurator Oświaty
Małgorzata Rauch
Załącznik – wniosek o przyznanie patronatu do wypełnienia elektronicznie – kliknij tutaj >>